The Green Study

Hyundai Card

The Green Study is a project to launch a premium study room brand as part of Hyundai Card's start-up support project. This is a space that focuses on the intrinsic aspects of learning, reducing excessive options and creating a relaxed, natural mood with overall calm tone wood and green point color.

그린스터디는 현대카드의 창업지원 프로젝트의 일환으로, 프리미엄 독서실 브랜드 런칭 프로젝트입니다. 
과도한 옵션을 줄이고 학습의 본질적인 면에 집중한 공간으로, 전반적으로 차분한 톤의 우드와 그린 포인트 컬러를 내세워 편안하고 자연적인 무드를 만들어냅니다.

Visual Concept

The Green Study BI has two different squares. The small square symbolizes the dreaming present, and the large square symbolizes the goal to be achieved. The size of the two rectangles can vary fluidly, meaning different dreamers with different dreams. The Green Study completes the symbol by connecting the two squares, promising to be with everyone who creates a better future than today.

그린스터디의 BI는 서로 다른 두 정사각형을 잇는 형태를 가지고 있습니다. 작은 정사각형은 꿈꾸는 현재의 모습을, 큰 정사각형은 이루고자 하는 목표를 상징합니다. 두 사각형의 크기는 유동적으로 변화할 수 있고, 이는 각각의 목표치가 다른 다양한 드리머들을 의미합니다. 그린스터디는 두 사각형을 이어주면서, 오늘보다 나은 미래를 만들어내는 모든 이와 함께할 것을 약속하며 심볼을 완성합니다.

 

Iconography


The Green Study's iconography is designed to reflect the 'increasing line' of the symbolic feature of the symbol.
그린스터디의 아이콘은 심볼의 조형적 특징인 상승하는 선형을 반영하여 디자인합니다.

Credits

Client : CEOPLAN by Hyundai Card
Project Management : Jun Gyu Park
Graphic Design : Geon Yong Lee
Motion Graphic : Eun A Na
Project Period : 2018/8/1 - 2018/10/31
Next 매일유업 우유속에어쩌구 캠페인